Тоест тази покупка не се отчита като ДМА, а минава директно като разход за счетоводни и данъчни цели? Така ли да разбирам?
Аз мисля че мога да го мина като директен разход, но ако може някой колега от практиката да каже как процедира?
Здравейте, колеги,
Фирма ще брандира офис под наем с обемни букви и фирмено лого.Разходите ще за суми на 700 лв.
 За ДДС- то ще имаме право на ДК, но се чудя дали тези разходи трябва да се минат като директен разход, или разхода трябва да се третира като ДМА?
Ще съм благодарна на отзовалите се!
Здравейте, колеги. Тотално се обърках и имам нужда от вашата помощ. Става въпрос за лице,за което трябва да пресметна има ли 6 месеца осигурителен стаж за болничен. Болничния е от 14.08.2018г.
Лицето е назначено при нас на 14.05.2018 на 8 часа.
Данните които имам от за предходен стаж от тр.книжка са следните:
1.От 02.07.2014 до 25.08.2014 тр.стаж 1 м. и 23 дни на 8 часа.
2.От 15.09.2016 до неясно кога /понеже не е попълнена трудовата книжка/ лицето е назначено на 3.96 лв. на час

Лицето има ПИК код и данните от там за дни в осигуряване са следните:
1) м.7 2014 - 22 р.дни с осиг. доход 420.87 лв.
2) м 8.2014 - 16 р.дни с осиг. доход 335.24
3) м.9.2016 - 4 р.дни с осиг. доход 116.85 лв.
4) м.10.2016 - 7 р.дни с осиг. доход 142.39 лв.
5) м.5.2018 -13 р.дни с осиг. доход 508.95 лв.
6) м.6.2018 -21 р.дни с осиг. доход 816.16лв.
7)м.6.2018 -22 р.дни с осиг. доход 930.43 лв.
Данните за Д1 и Д6 за м.8 още не са подадени, но служителя има пълен месец стаж.
Това, което направих аз е следното - сумирах дните с осигуряване, които видях от ПИК кода и ги разделих на 21 или 105 дни /21 = 5 месеца осиг. стаж.
От 01.08.2018 до датата на болничния служителя има 9 дни и като добавих и тях общия осигурителен стаж според мен е 5 м. и 9 дни или общо взето лицето по мои сметки към 14.08.2018г. няма 6 м. стаж. Правилно ли разсъждавам? Ако греша някъде, моля да ме поправите.
Здравейте имам въпрос във връзка с ревизия за възстановяване на ДДС. Пратиха ми горните 3 справки
* Справка ЛП-недв.имоти
* Справка ЛП-автомобили
* Справка ЛП-офис-техника
Интересува ме при положение, че ние нямаме лично ползване, трябва ли изобщо да попълвам нещо, или предавам справките празни с подпис на управителя.
Питам понеже виждам че в справката за недвижими имоти има въпрос: Ползва ли се имота или част от него за лични нужди, ние имаме офис който ползваме под наем, но той  е само да дейността на фирмата и съответно предполагам, че не трябва да го вписвам в справката
Здравейте, колеги,
Имам питане във връзка с трудов договор, който съм сключила на 21.05.2018. Сключен е на основание чл.67, ал.1,т.1 от КТ, т.е. като основен, така е подадено и уведомлението. Днес обаче, разбирам че лицето е имало сключен друг трудов договор преди това /от 20.02.2018 г./ на основание чл.114 от КТ за непълно работно време - 1 час. Заплатите за м. май не са изплатени още, така че нямам грешки в Д1 и мога да променя вид осигурен от 01 на 04. Понеже явно съм подала грешно уведомление, ме интересува мога ли да пусна едно допълнително споразумение с което променям основанието на договора, на такъв за допълнителен труд и така да си спестя корекции на уведомлението?
Обадих се в НОИ оттам ми отговориха, че щом лицето не е предоставило документи за стаж, да пиша че няма осигурителен стаж 6 месеца .Не пожелаха да проверят по телефона.Попитах мога ли да отправя официално запитване и ми отговориха, че нямат такава практика и че, ако сме подали грешни данни, ще ми пратят писмо да ги коригирам,
А къде мога да намеря образец на такова официално запитване към НОИ?
Колеги,здравейте! Казусът ми е следния:донесоха ми болничен за 2 дни.В трудовата книжка на служителката има въведен стаж 1 месец и 23 дни. Отделно има едно въведено назначение в книжката без да има дата на прекратяване.Обадих на служителката да я питам има ли стаж, при което отговорът беше, че не знае.Служителката няма ПИК код.Как процедирате в такива нелепи ситуации? Има ли начин да проверя какъв стаж има до момента?
Благодаря!
Тази статия също я прочетох, както и още десетки  други, но ако някой е имал конкретно такъв случай, моля да сподели опит.
Здравейте колеги,
Интересува ме дали има някаква особеност при попълването на Декларация 1 за чужденец  извън ЕС със статут на продължително пребиваване? Знам че здравни осигуровки не се дължат, но специалиста по поддръжката на ТРЗ програмата, ми каза че ако не попълним вноски за ЗО, от НАП ще ми отхвърлят Декларацията. Търсих, но никъде не открих, за тези чужденци да има друг код за вид осигурен, затова приемам че е код 01.Обадих се и в НАП, но оттам казаха че няма проблеми декларацията да е без ЗО. Вече се чудя къде е истината. Моля ако някой се е сблъсквал с подобен случай да сподели опит! Благодаря на всички отзовали се!
Извинявам се, че може би съм малко по-подробна, но защо мислите че вземането във валута е непарична позиция? СС 21 дава следното определение:
"Парични позиции - парични наличности, активи и пасиви, които предстои да бъдат получени или заплатени в
определим брой валутни единици. Основният признак на паричните позиции е правото да се получи или задължението да се достави фиксиран или определим брой валутни единици (пенсии и други доходи на наети лица, които се изплащат с парични средства; провизии, които се уреждат с парични средства, парични дивиденти, признати за пасиви). Подобно на това договорите за получаване (или доставка) на променлив брой капиталови инструменти или променливо количество активи, чиято справедлива цена за получаване (или доставка) се равнява на фиксиран или определим брой валутни единици, са парични позиции. Обратно, основният признак на непаричните позиции е липсата на право да се получи или задължение да се достави фиксиран или определим брой валутни единици (репутация; нематериални активи; запаси; имоти, машини и съоръжения; провизии, които се уреждат с доставката на непарични позиции)."
След като имам вземане във валута не следва ли, то да се определи като парична позиция, защото  основен неин признак е правото да се получи определим брой валутни единици.
Благодаря много!
По принцип ми е по удобно да правя преоценката в момента на разплащане на сделката, но това ще е догодина. Интересува ме дали съм длъжна да правя годишна преоценка  на вземането,защото текста който сте цитирали от СС 21 гласи следното:"Периодичността на текущата оценка на позициите в чуждестранна валута се определя от предприятието. Тя задължително се извършва към датата на всяко съставяне на финансов отчет. "
Здравейте, колеги!
По принцип винаги правя годишна преоценка на наличната валута по банкови сметки към 31.12.2017 по курса на БНБ, но за първи път тази година ми се случва да имам големи вземания във валута.Интересува ме задължителна ли е годишната преоценка на вземанията от клиенти във валута. Ако да признава ли се за данъчни цели? 
Благодаря предварително за помощта!